לכבוד חודש אדר: ערב ייחודי ומרגש לתושבי חיפה

    נתי קאליש No Comments on לכבוד חודש אדר: ערב ייחודי ומרגש לתושבי חיפה

    לקראת ר"ח אדר וימי הפורים המסוגלים הבעל"ט, ולאור האסונות אשר אירעו לאחרונה בארץ הקודש, התקיים בחיפה, ערב ייחודי ומרגש בליווי כלי נגינה, ושיחת חיזוק מאת הגה"צ רבי אהרן בירנצוויג שליט"א מרבני ישיבת 'מיר' – ירושלים | צילום: שמואל שנקר

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת ר"ח אדר וימי הפורים המסוגלים הבעל"ט, ולאור האסונות אשר אירעו לאחרונה בארץ הקודש, התקיים באולם 'בית מרגלית' – שכונת הדר בעיר חיפה, ערב ייחודי ומרגש בליווי כלי נגינה, ושיחת חיזוק מאת הגה"צ רבי אהרן בירנצוויג שליט"א מרבני ישיבת 'מיר' – ירושלים. בהשתתפות רבים מתושבי חיפה, רכסים והקריות, בשולחנות ערוכים וכיבוד עשיר.

    במהלך הערב דיבר הרב שליט"א, על גודל מעלת התפילה ועל החיבור והקשר שלנו להשם יתברך, וכן על מעלת יום הפורים הבעל"ט. בהמשך דבריו דיבר על מעלת האמונה והצורך בה תמיד, והביא רעיון נפלא על הנאמר 'חייב איניש לבסומי בפוריא'. "לכאורה הלא כתוב על פורים 'הדר קיבלוה מאהבה' את התורה, וא"כ מדוע ביום זה אנו שותים, הרי היה ראוי שנצא ונרקוד כמו בשמחת תורה עם ספרי התורה, אלא התשובה היא, שימי הפורים, אלו ימי אמונה שבהם אנו מבקשים ומדברים עם אבינו שבשמים, כמו שמצינו 'יום הכיפורים' כ-'פורים'  והוא יום מסוגל מאוד וכל הפושט נותנים לו וכעין זה מצינו כשמזכירים ביום הכיפורים הקדוש 'אתה נותן יד לפושעים', ובימי הפורים אנו מכריזים 'אין עוד מלבדו' ויש פה בעולם מנהיג לבריאה, וזה כל מהלך ימי מגילת אסתר, הסתר פנים ולאחמ"כ התגלות מעין כמוה" אמר.

    "יש דוגמא יפה מהמשפט שאומרים 'אם שותים לא נוהגים!' כן הוא לעניינו שאנו אומרים כביכול לקב"ה ביום הפורים הקדוש, אנו שותים להתבשם ואתה המנהיג שלנו אתה הנהג של העולם, מבלעדיך לא נוכל לעשות כלום, כי רק מאת הייתה זאת, יש מנהיג לבירה" הוסיף הרב בירנצוויג.

    במהלך הערב ניגנו ושרו שירי אמונה רגש וביטחון בהשם יתברך, ביחד עם הרב שליט"א. בהמשך פצח הציבור בשירה וזמרה, ושמחה של מצוה, כנאמר 'משנכנס אדר מרבים בשמחה'.

    על ארגון והוצאות הערב עמל רבות למען קיומו הרב ראובן פיין הי"ו, והקים אף את ארגון 'אגודת אוהבי השם', למען העצמת התרבות הרוחנית והתורנית, לקהילה החרדית ולבני התורה והישיבות וכו', בעיר חיפה. הרב מנחם קפלן שיחי' והרב בנצי הורביץ שיחי' במחלקת תרבות תורנית, סייעו בכיסוי חלק נכבד מהוצאות הערב.

     



    0 תגובות